ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡県立大学人間社会学部紀要 ( Online:ISSN 2759-6370 / Print:ISSN 1349-0230)
  3. 第29巻 第2号

Effect of Pre-and Post-internship Trainings for Freshmen and Sophomores in University Using the Lego Serious Play Method

https://fukuoka-pu.repo.nii.ac.jp/records/527
https://fukuoka-pu.repo.nii.ac.jp/records/527
fe5835d2-c3e2-45d8-8157-42370b74cd7e
名前 / ファイル ライセンス アクション
2902_inoue.pdf 2902_inoue (484.3 kB)
license.icon
Item type 研究ノート(1)
公開日 2021-04-01
タイトル
タイトル Effect of Pre-and Post-internship Trainings for Freshmen and Sophomores in University Using the Lego Serious Play Method
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 internship programs
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 freshmen and sophomores in university
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lego serious play method
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 井上, 奈美子

× 井上, 奈美子

WEKO 867

en INOUE, Namiko

ja 井上, 奈美子

ja-Kana イノウエ, ナミコ

Search repository
聞間, 理

× 聞間, 理

WEKO 937

en KIKIMA, Osamu

ja 聞間, 理

ja-Kana キキマ, オサム

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study focuses on internship programs targeting freshmen and sophomores in university. It analyzes the students’ perceived employability and their general perception regarding a role after completing a relevant internship. In this study, 80 percent of students report an increase in their communication skills and general mental ability. A statistical analysis of this result shows a significant enhancement of selfassessed vocational ability. The subjects of this research not only include students, but also the organizations that provided the internships. The organizations evaluated the students with respect to: communication skills, collaboration skills, behavioral reform, and view of the occupation. In all cases, the organizations rated the students higher than the students rated themselves. This research focuses on the experience during the internship experience period. In internship education, the content of pre-learning and post-learning also influence the educational evaluation. It is necessary to consider the educational effect of pre-learning and post-learning, which should be the next research subject.
bibliographic_information 福岡県立大学人間社会学部紀要

巻 29, 号 2, p. 39-46, 発行日 2021-03-01
出版者
出版者 福岡県立大学人間社会学部
item_11_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-0230
item_11_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11875546
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:10:50.332869
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3