ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡県立大学人間社会学部紀要 ( Online:ISSN 2759-6370 / Print:ISSN 1349-0230)
  3. 第32巻 第1号

2022年度社会福祉学科における福祉英語の取り組み -講義内容と効果的な学習法の提案―

https://fukuoka-pu.repo.nii.ac.jp/records/2000040
https://fukuoka-pu.repo.nii.ac.jp/records/2000040
7ec4eefa-7d24-49a8-a55f-e66f5e0f2d09
名前 / ファイル ライセンス アクション
3201_kawamoto.pdf 3201_kawamoto.pdf (300 KB)
license.icon
Item type 教育実践報告(1)
公開日 2023-12-11
タイトル
タイトル 2022年度社会福祉学科における福祉英語の取り組み -講義内容と効果的な学習法の提案―
言語 ja
タイトル
タイトル A Program for Social Welfare Studies in English at The Department of Social Welfare in 2022: Program Content and Effective Teaching Methods
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social welfare
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aged society
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 dementia
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 normalization
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 caregiver
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 handicapped
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 河本, 恵美

× 河本, 恵美

WEKO 958

en KAWAMOTO, Emi

ja 河本, 恵美

ja-Kana カワモト, エミ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A program for social welfare studies in English was implemented by the Department of Social Welfare in 2020. Students enrolled in this course aim to be certified as social and mental health professionals with more than seventy percent successfully passing the yearly national examination for certification. Recently, the numbers of foreign professionals working in Japanese social welfare fields that require Japanese language proficiency continue to increase from countries such as Indonesia, the Philippines and Vietnam. Furthermore, this influx makes it even more necessary for Japanese professionals in these fields to obtain higher levels of English proficiency for better communication with foreigners living and working in Japan.
 The purpose of this paper is to report on the current progress of this program along with examining its pedagogical approach and effectiveness in using the methodology of ESP ( English for Specific Purposes)in its implementation. This study analyzes the teaching methodology by examining the usage of classroom and textbook content such as vocabulary acquisition in correlation with other motivational factors to measure its effectiveness on student learning in this program.
言語 en
書誌情報 ja : 福岡県立大学人間社会学部紀要

巻 32, 号 1, p. 131-142, 発行日 2023-10-01
出版者
出版者 福岡県立大学人間社会学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-0230
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11875546
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-11-22 10:20:57.577862
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3