WEKO3
インデックスリンク
アイテム
2022年度社会福祉学科における福祉英語の取り組み -講義内容と効果的な学習法の提案―
https://fukuoka-pu.repo.nii.ac.jp/records/2000040
https://fukuoka-pu.repo.nii.ac.jp/records/20000407ec4eefa-7d24-49a8-a55f-e66f5e0f2d09
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
3201_kawamoto.pdf (300 KB)
|
Item type | 教育実践報告(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-12-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 2022年度社会福祉学科における福祉英語の取り組み -講義内容と効果的な学習法の提案― | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Program for Social Welfare Studies in English at The Department of Social Welfare in 2022: Program Content and Effective Teaching Methods | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social welfare | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | aged society | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | dementia | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | normalization | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | caregiver | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | handicapped | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
河本, 恵美
× 河本, 恵美 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A program for social welfare studies in English was implemented by the Department of Social Welfare in 2020. Students enrolled in this course aim to be certified as social and mental health professionals with more than seventy percent successfully passing the yearly national examination for certification. Recently, the numbers of foreign professionals working in Japanese social welfare fields that require Japanese language proficiency continue to increase from countries such as Indonesia, the Philippines and Vietnam. Furthermore, this influx makes it even more necessary for Japanese professionals in these fields to obtain higher levels of English proficiency for better communication with foreigners living and working in Japan. The purpose of this paper is to report on the current progress of this program along with examining its pedagogical approach and effectiveness in using the methodology of ESP ( English for Specific Purposes)in its implementation. This study analyzes the teaching methodology by examining the usage of classroom and textbook content such as vocabulary acquisition in correlation with other motivational factors to measure its effectiveness on student learning in this program. |
|||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 福岡県立大学人間社会学部紀要 巻 32, 号 1, p. 131-142, 発行日 2023-10-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡県立大学人間社会学部 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-0230 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11875546 |