ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡県立大学人間社会学部紀要 ( Online:ISSN 2759-6370 / Print:ISSN 1349-0230)
  3. 第24巻 第1号

幼児期における「はだし保育」と体力の関連

https://fukuoka-pu.repo.nii.ac.jp/records/41
https://fukuoka-pu.repo.nii.ac.jp/records/41
4bcbdc7d-25fd-4692-956b-cbdc2bfbd6fa
名前 / ファイル ライセンス アクション
2401_ikeda.pdf 2401_ikeda (417.3 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-01-18
タイトル
タイトル 幼児期における「はだし保育」と体力の関連
言語 ja
タイトル
タイトル The relationship between barefoot education and physical fitness in early childhood
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 効果量/effectsize
キーワード
主題Scheme Other
主題 一般線型モデル/generallinearmodel
キーワード
主題Scheme Other
主題 把握反射/graspingreflex
キーワード
主題Scheme Other
主題 足指筋力/toe-gripstrength
キーワード
主題Scheme Other
主題 運動能力/motorability
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 池田, 孝博

× 池田, 孝博

WEKO 3
e-Rad 90342401

en IKEDA, Takahiro

ja 池田, 孝博

ja-Kana イケダ, タカヒロ

Search repository
中藤, 広美

× 中藤, 広美

WEKO 138

en NAKAFUJI, Hiromi

ja 中藤, 広美
ISNI

ja-Kana ナカフジ, ヒロミ

Search repository
青柳, 領

× 青柳, 領

WEKO 146

en AOYAGI, Osamu

ja 青柳, 領

ja-Kana アオヤギ, オサム

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Since the 1980's, it has been common practice for children to attend classes in their bare feet in Japan. However, no academic evidence in support of this practice exists. The aim of present study was to investigate the relationship between barefoot education and physical fitness and/or motor ability. The participants in this study were 153 preschoolers aged four and five years old. All the participants completed seven distinct motor ability tests and their toe-grip strength was measured via TKK-3360. A two-way layout ANOVA with general linear model (GLM) was applied to each gender, distinguishing between age and educational method (barefoot/shoes). As to the effect of the educational method, there was no difference apart from in relation to toe-grip strength and the side jump for boys (barefoot<shoes), and the potato-race for girls (barefoot>shoe). All effect sizes were shown to be less than 0.1 in absolute value. Physical fitness was aggregated into the following two components via a factor analysis process:“Muscle strength & Coordination (MSC)” and “Grasp reflex (GR)”. A multiple regression analysis with dummy variables was applied as a factor score for dependent variables and gender, age and educational method for independent variables. In terms of their MSC factors, gender (boy>girl) and age (4yr.<5yr.) displayed significant variables, while educational method (barefoot<shoes) and age (4yr.<5yr.) displayed significant variables in terms of GR. The results of the present study therefore revealed that the children who
educated by barefoot were not superior in physical fitness and motor ability.
言語 en
書誌情報 福岡県立大学人間社会学部紀要

巻 24, 号 1, p. 73-83, 発行日 2015-09-30
出版者
出版者 福岡県立大学人間社会学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-0230
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11875546
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40020660564
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:12:36.227528
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3